VERZEKERING EN ONGEVALSAANGIFTE:

Vanaf 1 januari 2022 heeft Wandelsport Vlaanderen vzw een nieuwe verzekeraar. Na vergelijking van verschillende offertes kozen ze voor Callant Insurance,  die als makelaar zal optreden bij Ethias.

Wij willen graag nog even de voordelen van verzekerd zijn als lid,  en de werkwijze van ongevalsaangifte toelichten.

Niet-leden zijn enkel verzekerd voor sportongevallen tijdens de wandeling. Voor leden van onze wandelclub en automatisch ook  van Wandelsport Vlaanderen zijn er nog bijkomende activiteiten waarop ze verzekerd zijn. Zo zijn alle leden eveneens verzekerd op weg naar en van een georganiseerde wandeltocht, wandeluurtjes van de club, nevenactiviteiten van de club zoals busuitstap, ledenfeest, enz.., Private wandeltochten 24/24 uur, 7 dagen op 7, zowel in binnen- als buitenland.

Wat doen bij een ongeval op een georganiseerde wandeling?

Vraag bij de organisator van de wandeling een medisch attest. Dit formulier geef je af aan de arts, die dit zal invullen. Nadien neem je contact op met je eigen club en vraag je hen om het ongevalsformulier door te mailen of je kan het ook downloaden via www.wandelsportvlaanderen.be. Je vult het formulier in en mailt dit samen met het gescande medisch attest door naar het opgegeven mailadres op het ongevallenformulier. Vervolgens krijg je een dossiernummer en uitleg wat je verder moet doen om gemaakte onkosten in te dienen. Papieren aangiftes worden niet meer aanvaard.

Wat doen bij een ongeval op een individuele wandeling?

Bij een individueel ongeval vraag je rechtstreeks aan de dokter een medisch attest en volg je de werkwijze zoals hierboven beschreven bij een georganiseerde wandeling.

Alle info en ongevallenformulieren vind je terug via www.wandelsportvlaanderen.be